Alla inlägg den 27 december 2007

Av Camilla Edlund - 27 december 2007 18:58

Nu har jag tagit mig i kragen och kommit till skott. I morgon åker vi till Sundsvall - en grej som jag lovat Sara sedan i november men som aldrig blivit av. Ulf är lite putt och tycker att det är en onödig resa, men jag har ju lovat.

På lördag har jag bokat ridhuset i Nordmaling klockan tolv och jag planerar att ta dit Berta och löshoppa henne. Hon måste ju börja vänja sig vid ridhus dessutom om man nu ska åka på träningar i framtiden. Jag gruvar mig för att åka iväg. Jag har aldrig tyckt att det är speciellt kul att köra transport och det är än värre nu när det är isigt. Men E4 är ju bar och bra att åka på så det kommer förhoppningsvis att gå bra.

Av Camilla Edlund - 27 december 2007 13:33

Jag vet inte om jag någonsin längtat så mycket efter snö. Jag hade planerat ett trevligt jullov med massa ridning på Berta för att sedan kunna ställa av henne några veckor i januari när det brukar vara så himla kallt. Men så har det inte blivit. Det enda som går att göra är att skritta ut efter vägen eller tömköra. Idag tömkörde jag Berta igen för femtielfte gången. Berta var sitt vanliga slöa jag, inte så pigg som förra gången, och det gick ganska segt. Men det blev gjort i alla fall.

Hösilage  som vi fick nu senast var ganska grovt med tjocka strån så hästarna gillar inte det något vidare. Det ligger ganska mycket på marken oätet och jag såg på Berta nu att hon tappat lite i hull. Inte så att hon blivit mager, men det syns att några kilo försvunnit runt midjan. Det är tur att den här balen är slut nu så vi kan öppna en ny. Hoppas att det är lite finare strån i den.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards